Handelsbetingelser for privatkunder | Nordiska Galleriet

HandelsbetingelserBetingelser for privatkunder

Når du handler hos Aktiebolaget Nordiska Galleriet, accepterer du vores købsbetingelser, og det er derfor vigtigt, at du læser betingelserne grundigt igennem, inden du foretager dit køb. I det følgende afsnit finder du oplysninger om, hvad der gælder, når du som forbruger handler på vores websted www.nordiskagalleriet.dk eller via vores kundeservice. Du, kunden, er naturligvis vores vigtigste aktiv, og vi ønsker derfor at gøre vores vilkår og betingelser så favorable som muligt for dig.


Generelle betingelser

Vilkårene og betingelserne gælder, når du som kunde køber hos os på www.nordiskagalleriet.dk eller afgiver en bestilling via vores serviceteam. For at handle skal du acceptere disse købsbetingelser og acceptere, at Aktiebolaget Nordiska Galleriet må behandle og gemme dine personlige oplysninger. Ved at gennemføre købet accepterer du vores købsbetingelser og -vilkår.

Oplysninger om virksomheden

Aktiebolaget Nordiska Galleriet

Nybrogatan 11
114 39 Stockholm
Organisationsnummer: 556032-3189

Købsaftale

Der indgås en købsaftale mellem dig som kunde (forbruger) og Aktiebolaget Nordiska Galleriet (erhvervsdrivende), når du har foretaget et køb, og der sendes en ordrebekræftelse til den angivne e-mail-adresse. Ordrebekræftelsen betyder, at vi har accepteret købet, og at der er indgået en bindende købsaftale.

Du skal være mindst 18 år for at lægge en ordre på www.nordiskagalleriet.dk eller via vores kundeservice. Hvis du har spørgsmål eller har brug for hjælp til bestilling, er du altid velkommen til at kontakte vores serviceteam på e-mail: help@nordiskagalleriet.com eller telefon: +45 32 26 84 00

Priser

Alle priser er angivet i danske kroner inklusive moms for privatpersoner. Momsen kan variere mellem forskellige produktgrupper, men er normalt 25%. Der kan komme forsendelsesomkostninger til, afhængigt af hvilken forsendelsesmulighed du vælger, når du bestiller. Se afsnittet om forsendelse og levering nedenfor.

Reservationer

Vi forbeholder os ret til stavefejl i pris- og produktoplysninger eller i anden kommunikation. Vi forbeholder os ret til løbende at ændre oplysninger og priser på alle produkter i vores sortiment og til efterfølgende at rette forkerte priser uden forudgående varsel. Vi forbeholder os retten til at foretage prisjusteringer, udsolgte varer, lagerafvigelser, tekniske problemer, ændringer i tekniske specifikationer og eventuelle tastefejl på vores websted eller i vores annoncer. Vi forbeholder os retten til at annullere ukorrekte ordrer. Alle kampagner er gyldige, så længe lager haves, medmindre andet er angivet i beskrivelsen.

Prøver og billeder kan ikke garantere produktets nøjagtige udseende og tilstand. Farvegengivelsen kan variere mellem billede og virkelighed, og for vareprøver er det kun prøveeksemplaret, der kan være vejledende. Prøver af naturmaterialer og især marmorerede sten kan afvige mere eller mindre mellem forskellige stykker materiale.

Prismatch

At tilbyde design til den rigtige pris er en vigtig del af vores filosofi. Metoden er enkel - hvis du finder den samme vare til en lavere pris hos en anden forhandler, matcher vi den ikke bare, men giver dig en bedre pris. Alt sammen for at du kan være sikker på, at du altid får en konkurrencedygtig pris, når du handler hos os.

Hvis du finder en vare til en lavere pris end den, vi sælger den til, matcher vi den pågældende forhandlers pris. Vi matcher prisen med alle forhandlere i de nordiske lande.

Det er en forudsætning, at varen er ægte, ny, ikke en del af en midlertidig kampagne, og at der foreligger gyldigt bevis. Vi skal kunne bekræfte, at varen har nøjagtig samme finish, materiale, størrelse osv. Den skal sælges gennem en autoriseret forhandler. Bemærk venligst, at prisen inkluderer den tilsvarende forsendelsesmulighed.

Et gyldigt bevis er f.eks. et aktuelt tilbud eller et direkte link til en anden detailhandlers websted, hvor den lavere pris er vist, en klikket e-mail er ikke gyldig, den originale e-mail skal fremsendes. Der kan dog ikke matches med hidtil usete/udløbne kampagner. Bemærk, at det er en strafbar handling at manipulere med et dokument.

Husk at kontakte os for at matche prisen, inden du foretager et køb. Gælder ikke på allerede afgivne ordrer.

For at matche prisen kan du enten kontakte vores kundeservice via e-mail help@nordiskagalleriet.com og skrive, hvilken vare du ønsker at købe, og sende kvitteringen, eller ringe til vores kundeservice på telefon: +45 32 26 84 00.

Betaling

Når du afgiver en ordre på vores websted, kan du vælge at betale med kort (Visa/Mastercard/American Express), MobilePay samt faktura (14 dage), afbetaling eller direkte betaling via Klarna. Når du betaler via Klarna, skal du læse deres vilkår og betingelser, som du kan finde på https://www.klarna.com/dk/vilkar/. Betaler du med MobilePay, gennemfører du betalingen via appen.

Når du bestiller via vores Service Team via telefon eller e-mail og bestillingen er afgivet manuelt fra hjemmesiden, kan du vælge at betale via faktura eller afbetaling (Klarna).

Depositum og forudbetaling

Når du bestiller en vare, som vi ikke har på lager, via vores kundeservice, er der tale om en specialbestilling. For ordrer på over 10.000 kr skal der betales et depositum på 50% af den samlede ordreværdi, før vi aktiverer ordren og bestiller dine varer hos leverandøren. Ved specialbestillinger under 10 000 kr betales forudbetaling.

Ved at betale depositum/forudbetaling accepterer du vores købsbetingelser og giver dit samtykke til, at dit navn, dit person- eller virksomhedsnummer og dine kontaktoplysninger (telefonnummer og e-mail-adresse) gemmes i vores kunderegister.

Sælgeren sender dig en ordrebekræftelse via e-mail. Ordrebekræftelsen er dit købsbevis og skal muligvis fremvises ved levering af dine varer eller i tilfælde af en reklamation.

Den endelige betaling af ordren skal foretages inden levering, men det er naturligvis muligt at betale hele beløbet på én gang.

Ordrebekræftelse

Når du har bestilt dine varer, sendes der en bekræftelse til den e-mail-adresse, du opgav på købstidspunktet, som bekræfter, at vi har modtaget din ordre. Denne ordrebekræftelse fungerer også som din kvittering og kan være nyttig at opbevare, hvis du har brug for at kontakte vores kundeservice.

Leveringstider

I perioder med højt tryk kan leveringstiden være længere.

Leveringstiden er normalt længere for varer gjort på bestilling. Bemærk venligst, at de leveringstider, som vi oplyser på vores websted, er skøn fra vores leverandører og derfor kan ændres. Husk venligst, at bestillingsvarer fremstilles på bestilling efter dine specifikke ønsker (f.eks. et udvalgt stof på en sofa eller lignende), og det er først, når vores leverandørers fabrikker har modtaget din ordre, at de kan give os en foreløbig leveringsuge.

Leveringstiderne kan også variere i løbet af året og varierer mellem forskellige produkter og mærker. I perioder med ekstra travlhed hos fabrikkerne er leveringstiderne ofte længere end normalt. Sommer og jul kan også påvirke leveringstiderne, da nogle fabrikker er lukket i perioder. Vi kan derfor aldrig garantere leveringstider, da leveringstider generelt er uden for vores kontrol.

Når din ordre er blevet afgivet og bekræftet af leverandøren, vil du blive kontaktet af os med en estimeret leveringsuge for din ordre. Bemærk dog, at selv denne uge kan ændres.

Vi forbeholder os retten til eventuelle forsinkelser i produktionen fra leverandører eller forsinkelser fra speditører. Det er omstændigheder, som vi ikke har indflydelse på. På den anden side vil vi naturligvis altid bestræbe os på at sikre, at du som kunde modtager dine varer inden for det angivne forventede interval.

Fortrydelsesret

I henhold til den svenske lov (2005:59) om fjernsalgsaftaler og aftaler indgået uden for fast forretningssted har du som forbruger ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage efter modtagelsen af dine varer, men hos os har du 100 dages fortrydelsesret (fra leveringstidspunktet), når du handler på www.nordiskagalleriet.dk. Fortrydelsesretten gælder under forudsætning af, at dit produkt ikke er bestilt specielt til dig, eller at du har brugt/samlet produktet. Du kan læse mere om undtagelser til fortrydelsesretten lidt længere nede.

Hvis en vare ikke er en bestillingsvare, er den altid omfattet af fortrydelsesretten. Fortrydelsesretten gælder kun for privatpersoner, ikke for erhvervsdrivende.

For at fortrydelsesretten skal kunne gælde, skal produktet returneres i sin originale, ubeskadigede emballage sammen med den emballage, som det blev leveret i. Produktet må ikke have været anvendt. Det er derfor vigtigt, at du åbner din pakke omhyggeligt, så emballagen eller varerne ikke beskadiges. Hvis varen er forseglet, skal forseglingen være ubrudt, og varen må ikke have været samlet. Hvis den originale emballage mangler eller er beskadiget, forbeholder vi os ret til at foretage en fratrækning på op til 30% af varens værdi. Kontakt vores kundeservice, hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret.

For mindre forsendelser, f.eks. indretningsdetaljer og mindre bord- og væglamper eller lignende, hvor pakken vejer maks. 10 kg og/eller er maks. 150 cm lang på begge sider, opkræver vi et gebyr på 195 kr for din returnering, som automatisk fratrækkes din tilbagebetaling. Din vare skal naturligvis stadig være omfattet af fortrydelsesretten i henhold til vores købsbetingelser. Hvis du ønsker at returnere en sådan mindre vare, bedes du kontakte vores kundeservice for at få tilsendt en returseddel og en følgeseddel via e-mail med instruktioner om, hvordan du skal gå videre. Du skal udskrive følgesedlen og lægge den i pakken sammen med varen, og retursedlen skal tapes fast på ydersiden af pakken. Derefter afleverer du returforsendelsen hos dit nærmeste PostNord posthus eller Pakkeboks.

Returnering af mellemstore pakker, f.eks. en spisebordsstol, gulv- eller loftslampe eller lignende, hvor pakken vejer mere end 10 kg eller er mere end 150 cm lang på begge sider, kan ske via PostNord Hjemmelevering, idet returforsendelsen bestilles til samme adresse, som leveringen blev foretaget til. Vi opkræver et gebyr på 595 kr, som automatisk fratrækkes din tilbagebetaling.

Hvis du ønsker at returnere en pakke, skal du kontakte vores kundeservice for at få tilsendt en returseddel og en følgeseddel via e-mail sammen med yderligere instruktioner om, hvordan du arrangerer en afhentning. Du udskriver følgesedlen og lægger den i pakken sammen med varerne, og retursedlen skal tapes fast på ydersiden af pakken. Din vare skal naturligvis stadig være omfattet af fortrydelsesretten i henhold til vores købsbetingelser.

Varerne forbliver i kundens besiddelse, indtil vi modtager returneringen, og det er derfor vigtigt, at varerne ikke er beskadiget under transporten. Pak din pakke omhyggeligt. Kunden er ansvarlig for eventuelle transportskader, når varerne returneres til os. Vi anbefaler, at du sender pakker, der kan spores, for din egen sikkerheds skyld. Bemærk venligst, at returneringen skal sendes direkte til vores lager. Kontakt dit nærmeste posthus for at få nærmere oplysninger.

Hvis du har spørgsmål vedrørende fortrydelsesret/returret, bedes du kontakte vores kundeservice. Forsendelses- og håndteringsomkostninger for returforsendelsen er kundens ansvar, hvis du ikke har kontaktet os på forhånd for at modtage en forudbetalt returseddel.

Undtagelser fra fortrydelsesretten

Undtagelser fra fortrydelsesretten er, hvis dit produkt er en bestillingsvare, dvs. hvis det er blevet bestilt specielt til dig og/eller fremstillet efter dine specifikke ønsker. Hvis dit produkt er defineret som "fremstillet på bestilling", betyder det pr. definition, at det er specielt bestilt og produceret i henhold til din specifikke ordre. Alle varer, der betegnes som "bestillingsvarer", er derfor ikke omfattet af retten til at købe eller bytte varer, medmindre andet er aftalt.

På leveringstidspunktet kan du som kunde naturligvis inspicere produktet for at fastslå dets tilstand og funktion, men hvis du har brugt eller samlet produktet og bortskaffet eller beskadiget den originale emballage, gælder fortrydelsesretten ikke. Det er derfor vigtigt, at du åbner din pakke omhyggeligt, så emballagen eller varerne ikke beskadiges. Hvis produktet er forseglet, skal det være ubrudt, og produktet må ikke have været samlet.

Fortrydelsesretten gælder kun for privatpersoner, ikke for erhvervskunder.

Hvis du har spørgsmål vedrørende fortrydelses- eller returretten, er du velkommen til at kontakte vores kundeservice. Du kan kontakte os via e-mail: help@nordiskagalleriet.com eller telefon: +45 32 26 84 00.

Tilbagebetaling

I tilfælde af en annullering refunderer vi det beløb, du har betalt for produktet, minus eventuelle returomkostninger som beskrevet ovenfor. Bemærk venligst, at der kan gå op til 14 dage fra den dag, du returnerer din vare, til tilbagebetalingen er foretaget. Aktiebolaget Nordiska Galleriet forbeholder sig ret til at vente, indtil vi har modtaget varerne, eller du har kunnet bevise, at varerne er blevet returneret til os, før vi foretager en tilbagebetaling. Refunderingen sker via den samme betalingsmetode, som blev anvendt på købstidspunktet, medmindre andet er aftalt.

Hvis det ved modtagelsen af varerne viser sig, at de har mistet i værdi, fordi du har anvendt dem i større omfang end nødvendigt for at bestemme deres funktioner, er vi berettiget til at fratrække dette fra tilbagebetalingsbeløbet.

Hvis du har betalt via faktura- eller delbetaling via Klarna, er det vigtigt, at du betaler fakturaen for at undgå eventuelle rykkergebyrer. Beløbet vil blive refunderet, når vi har modtaget og registreret returneringen på vores lager.

Forsendelse og levering

De tilbudte forsendelsesmetoder varierer af, hvor stor din ordre er, og hvor du bor i Danmark. Større møbler kan leveres på paller af den valgte fragtmand og håndteres som anden emballage af dig som kunde.

For levering inden for Danmark:

Levering med PostNord i dagstimerne til nærmeste grund/kantsten, inbæring ikke inkluderet. Levering sker til adressen som blev angivet ved bestillingen. PostNord kontakter dig telefonisk for at at aftale et leveringstidspunkt, når din ordre er klar til at blive kørt ud til levering.

PostNord vælges desuden til små og mellemstore pakker med levering i hele Danmark, bemærk blot, at det enkelte posthus/Pakkeboks kan have forskellige begrænsninger ift. pakkestørrelser. Hvis varen er for stor til dit leveringssted, opdateres leveringsformen automatisk til PostNord Hjemmelevering (dagtid).

Kontakten foregår normalt via SMS. Husk at medbringe legimation, når du henter din pakke.

For levering uden for Danmark:

Vi kan levere til alle lande inden for EU. Forsendelsesomkostninger vil blive lagt til afhængigt af landet og betales af dig som kunde. Kontakt os for yderligere information, og for at vi kan hjælpe dig med at bestille.

For resten af verden gør vi vores yderste for at imødekomme dine leveringsønsker. Kontakt os venligst for yderligere oplysninger og bestilling.

Ved leveringer uden for Danmark tillægges forsendelsesomkostninger samt eventuelle import- og toldgebyrer. Disse betales altid af dig som kunde.

Det er for tiden ikke muligt at få leveret til Grøndland eller Færørerne.

Ændre leveringsadresse

Ved forsendelse med PostNord er det muligt at opdatere leveringsadressen for et ekstra gebyr.


Ikke-afleveret pakke og kvittering for levering

Som kunde er du ansvarlig for at sikre, at der er en modtager, som kan kvittere for leveringen på det aftalte leveringstidspunkt. Hvis du ikke er til stede for at modtage leveringen, vil det medføre omkostninger for os, som vi forbeholder os ret til at opkræve dig. F.eks. hvis du som kunde ikke har hentet din forsendelse fra leveringsstedet trods påmindelser, ikke har været til rådighed for at modtage leveringen eller ikke har kunnet kontaktes på det oplyste telefonnummer, har oplyst forkert navn, adresse eller kontaktoplysninger, eller hvis du har nægtet at modtage leveringen.

Hvis pakken ikke bliver hentet inden for den anførte frist (normalt 14 dage), sendes pakken retur. For uopkrævede pakker, der returneres til os, vil du blive opkrævet et gebyr på 195 kr for mindre pakker og 595 kr for store eller voluminøse pakker, som transportøren igen opkræver af os. Gebyret vil automatisk blive fratrukket din tilbagebetaling. Hvis din vare ikke er omfattet af fortrydelsesretten og ikke er blevet accepteret til returnering af os, kontakter vi dig for at få et nyt leveringsforsøg af din vare.


Transportskader

Vi er ansvarlige for eventuelle skader, der opstår under transport eller levering til dig som kunde. Når du modtager din levering, er det dit ansvar som kunde at kontrollere, om pakken er beskadiget, inden du underskriver følgesedlen. Kontroller altid din forsendelse omhyggeligt straks efter levering. Undersøg den ydre og indre emballage og de kasser eller anden emballage, som varerne er ankommet i. Hvis pakken eller dine varer er beskadiget, skal dette noteres direkte på følgesedlen og dokumenteres med et billede og tekst.

Hvis du har modtaget en levering, hvor emballagen eller varen på en eller anden måde er blevet beskadiget, er det vigtigt, at du straks dokumenterer dette i tekst og billeder. Fotografer følgende: 1. den ydre og indre emballage, 2. det medfølgende fragtbrev fra transportøren, 3. de varer, du har modtaget. Beskriv din sag og send billederne via e-mail til vores kundeservice på help@nordiskagalleriet.com inden for 24 timer efter modtagelsen af varerne. Det hjælper os med at behandle din sag hurtigere.

Opbevar den originale emballage, som varen blev leveret i. Produktet må ikke anvendes på ubestemt tid.

Reklamationsret

Du har som kunde en reklamationsret på 24 måneder fra den dato, du modtog varen. Reklamationsretten gælder for originale fejl og ikke for fejl, der skyldes uforsigtig håndtering, fejl i håndteringen, almindelig slitage eller manglende overholdelse af plejeanvisninger. Reklamationer over en synlig mangel skal indgives straks efter opdagelsen eller inden for en rimelig frist (senest 2 måneder efter manglen blev opdaget betragtes som rimelig tid). Emballagen skal gemmes og dokumenteres.

Hvis du ønsker at klage over en vare, bedes du kontakte vores klageafdeling. For at lette behandlingen af din sag bedes du sende dit kvitterings-/ordrenummer, dit navn og dine kontaktoplysninger, den pågældende vare, billeder af fejlen og en kort beskrivelse til: help@nordiskagalleriet.com

Naturmateriale

Mange af de ting, vi sælger, er fremstillet af naturmaterialer som sten, træ, læder, metal og meget mere. Naturmaterialer varierer ofte i udseende, størrelse og tekstur fra produkt til produkt, hvilket er helt naturligt. Dette omfatter knuder, årer, farvevariationer, teksturforskelle, marmorering, calcit, sandhuller, mærker og ar i naturlæder osv. Disse naturlige variationer er karakteristika, som designeren ofte har haft til hensigt at bevare eller på anden måde forbedre som en del af designet, og de udgør ikke en gyldig grund til at klage.

For at naturmaterialer kan bevare deres gode kvalitet over tid, skal de plejeanvisninger, som vi giver på købstidspunktet og på hjemmesiden, følges. I tilfælde af skader og slitage som følge af manglende overholdelse af denne vejledning forbeholder Aktiebolaget Nordiska Galleriet sig ret til at afvise et erstatningskrav.

Annullering af et køb på bestilling

Hvis du ønsker at annullere et allerede gennemført køb af en specialbestilt vare, hjælper vi dig naturligvis med at annullere dit køb i det omfang, vi kan. For at sikre, at vi ikke har haft tid til at videresende din specialbestilling til leverandøren, skal dette ske inden for 24 timer efter, at ordren er afgivet. I nogle undtagelsestilfælde kan det være muligt at annullere dit køb selv efter 24 timer, men kun på betingelse af, at vi på vores side kan annullere købet hos leverandøren, hvilket der ikke er nogen garanti for. Hvis annullering efter at varerne er blevet produceret medfører omkostninger for os, forbeholder vi os ret til at fratrække disse fra det tilbagebetalte beløb, f.eks. ved at tilbageholde hele eller en del af det betalte depositum.

Vi garanterer ikke leveringstider, men oplyser kun leverandørens omtrentlige leveringstider. Leveringstiderne varierer og er baseret på, hvor travlt en leverandør har på sin fabrik på et givet tidspunkt. At leveringen har taget længere tid end forventet, er normalt ikke en acceptabel grund til at annullere et køb.

Force Majeure

Vi vil altid gøre alt, hvad der står i vores magt, for at sikre, at du som kunde modtager dit produkt. Aktiebolaget Nordiska Galleriet kan dog ikke tage ansvar for forsinkelser, der skyldes ekstraordinære begivenheder eller omstændigheder uden for vores kontrol, som vi ikke med rimelighed kunne forudse eller overvinde uden økonomiske tab. Dette omfatter, men er ikke begrænset til, naturkatastrofer, strejker, krig, oprør, blokade, indgriben fra offentlige myndigheder, brand, eksplosioner, boykot og andre force majeure-lignende omstændigheder, der påvirker forsinkelser hos leverandører og/eller leverancer.

Privatlivspolitik - GDPR

Hos Aktiebolaget Nordiska Galleriet ønsker vi, at du som kunde skal føle dig sikker på, at vi behandler dine personlige oplysninger med den største omhu og respekt. Vi værdsætter beskyttelsen af personoplysninger og overholder gældende lovgivning om personoplysninger (EU) 2016/279 og den generelle forordning om databeskyttelse (GDPR).

Aktiebolaget Nordiska Galleriet, Nybrogatan 11, 114 39 Stockholm, organisationsnummer: 556032-3189 er ansvarlig for behandlingen af dine personoplysninger, når du handler på vores websted www.nordiskagalleriet.dk.

Vi forbeholder os retten til at opdatere vores privatlivspolitik til enhver tid.

Personlige oplysninger

Personoplysninger er oplysninger, der kendetegner en identificeret eller identificerbar fysisk person. Det kan f.eks. være navn, personnummer, adresse, telefonnummer, e-mail, IP-adresse, browserindstillinger eller fotos. Når du handler på vores websted eller i vores fysiske butik, giver du dit samtykke til, at vi må behandle og opbevare dine personoplysninger.

Du har til enhver tid ret til at anmode om et uddrag af de personoplysninger, som vi har om dig. Du kan gøre dette gratis en gang om året ved at skrive til vores kundeservice på help@nordiskagalleriet.com for at anmode om et uddrag af registret.

Du har også ret til at anmode om, at vi til enhver tid retter unøjagtige oplysninger eller sletter dine personlige oplysninger.

Formål med at opbevare personoplysninger

Når du handler på www.nordiskagalleriet.dk indsamler vi personoplysninger for at kunne opfylde vores del af kontrakten og levere varer til dig som kunde. Vi har også brug for at gemme disse oplysninger for at kunne håndtere eventuelle klager, betalinger eller juridiske krav.

Vi indsamler brugerstatistik for vores websted for at udvikle og forbedre shoppeoplevelsen, webstedets funktionalitet og indhold.

Hvilke personoplysninger indsamles

For at vi kan behandle og levere din ordre, skal vi indsamle oplysninger som dit navn, adresse, e-mail og telefonnummer. Hvis du ønsker at betale med faktura eller delbetale via Klarna, kræver dette, at vi har dit personnummer.

Når du besøger www.nordiskagalleriet.dk indsamler vi statistik, f.eks. antallet af brugere, og hvordan webstedet bruges via browserindstillinger, IP-adresse og operativsystem.

Kommunikation

Ved at acceptere købsaftalen eller registrere en konto hos Aktiebolaget Nordiska Galleriet accepterer du, at dine oplysninger gemmes med henblik på at behandle din ordre og gennemføre købet, lette fremtidige køb, muliggøre opdatering af din ordrestatus og til at sende tilbud og information via SMS, e-mail eller anden direkte post sendt direkte fra Nordiska Galleriet Aktiebolaget Nordiska Galleriet eller via en af Aktiebolaget Nordiska Galleriets tjenesteudbydere, der leverer tjenester/systemer til postforsendelse.

Som kunde kan du få adgang til de lagrede data, ændre dem eller anmode om at få dem slettet. Du kan også til enhver tid trække dit samtykke til at modtage tilbud tilbage. Hvis du ønsker at fravælge at modtage sms'er eller nyhedsbreve, kan du selv ændre dette under "Mine sider".

Deling af dine data

Vi overfører eller sælger ikke dine personlige oplysninger til tredjeparter, med undtagelse af betroede leverandører, som hjælper os med at drive hjemmesiden og forretningen og levere dine varer. De overholder de aftaler, der regulerer beskyttelsen og brugen af personoplysninger.

Undtagelsen er også, hvis vi er nødt til at gøre det for at overholde loven eller for at beskytte vores eller andres ejendom, rettigheder eller sikkerhed.

Brugerstatistikker, der indsamles fra webstedet og anonymiseres, kan stilles til rådighed for tredjeparter til statistiske, markedsføringsmæssige eller andre formål.

Hvis dine data vil blive delt med andre parter end dem, der er angivet i denne privatlivspolitik, vil vi informere dig om dette på det tidspunkt, hvor du giver os dine data, og du giver os dit samtykke.

Hvor længe opbevarer vi dine data?

Vi opbevarer dine personoplysninger, så længe de er relevante i forhold til det formål, som de blev indsamlet til. Vi betragter dig som en aktiv kunde i 48 måneder fra dit sidste køb, hvorefter vi kun gemmer de oplysninger, som vi har brug for i henhold til lovmæssige krav, f.eks. til skatte- og regnskabsformål.

Tilbagetrækning af opbevaring af dine data

Du kan til enhver tid få adgang til dine lagrede data, ændre dem eller tilbagekalde dit samtykke til, at vi må lagre dine personlige data og kræve, at vi sletter dem. Du kan også til enhver tid tilbagekalde dit samtykke til, at vi må sende dig markedsføring, nyhedsbreve, tilbud osv.

Hvis du har spørgsmål om dine lagrede personoplysninger eller ønsker at tilbagekalde dit samtykke til lagring af dem, bedes du kontakte vores kundeservice, så hjælper vi dig. Du kan kontakte os på e-mail: help@nordiskagalleriet.com eller telefon: +45 32 26 84 00.

Cookies

På www.nordiskagalleriet.dk bruger vi cookies, og vi forpligtet til at informere alle, der besøger vores websted, om dette. Besøgende på vores websted skal også give deres samtykke til brugen af cookies.

En cookie er en lille tekstfil, der gemmes lokalt på din enhed (f.eks. computer, tablet eller mobil) via din webbrowser.

Der findes to typer cookies:

1. En session cookie gemmes midlertidigt på din enhed, mens du surfer på vores websted. Denne forsvinder, når browseren lukkes.

2. En persistent cookie gemmes på din enhed, indtil du sletter den.

Cookies kan bl.a. give oplysninger om dit brugernavn hos os og om, hvorvidt du er en ny eller tilbagevendende besøgende på hjemmesiden. Cookies hjælper således med at forbedre brugeroplevelsen og muliggør mange af webstedets funktioner. Hvis du ikke accepterer brugen af cookies, kan du slå dem fra i din browsers sikkerhedsindstillinger. Du vil så have begrænset adgang til funktionerne på sitet og vil bl.a. ikke kunne tilføje varer til din indkøbskurv.

Ved at bruge vores websted www.nordiskagalleriet.dk giver du dit samtykke til brugen af cookies.

Kontakt venligst vores kundeservice, hvis du har spørgsmål om cookies. Du kan kontakte os på e-mail: help@nordiskagalleriet.com eller telefon: +45 32 26 84 00.

Sikkerhed

www.nordiskagalleriet.dk er krypteret med Verisign 256-bit SSL-beskyttelse, som er synlig i URL-feltet, hvilket beskytter dig som forbruger mod usikker håndtering af personlige data.

Til betalingskort og kreditkort bruger vi Klarna och Svea økonomi. DIBS er førende inden for betalingstjenester i Norden. Når du handler hos os, foregår betalingen på sikker, krypteret sikker side. Vi gemmer ingen kontooplysninger eller personlige data. Kortbetalinger er omfattet af 3D-Secure-sikkerhedsstandarden, som er en sikkerhedsstandard udviklet af VISA og Mastercard for at sikre sikre betalinger over internettet.

Særlige vilkår og betingelser for køb af outletvarer

Når du som kunde køber et outlet-produkt, gælder følgende vilkår og betingelser.

Outletvarer kan f.eks. være brugte varer, returvarer, varer med forskellige mangler, overskudslagre eller udstillingsvarer. Prisen er stærkt nedsat for at kompensere for varens tilstand. Eventuelle fejl kan være, at varen er beskidt, ridset eller har andre mærker. Varen kan dog stadig være i ny stand og leveres i uåbnet emballage. Alle outletvarer sælges som de er. Som kunde har du pligt til at undersøge produktet, og vi anbefaler derfor, at du kommer ind og ser det i vores butik eller på lageret, hvis du har mulighed for det.

Vi har et begrænset antal af hver vare, og udvalget varierer. Det er altid først til mølle, der kommer først til mølle. Vi forbeholder os retten til at foretage eventuelle endelige salg, lagerafvigelser og tekniske fejl og forbeholder os retten til at rette disse efterfølgende.

Retten til åbent salg eller ombytning gælder ikke for outletvarer.

Kontakt os
Du kan kontakte os via telefon, e-mail eller chat for at få svar på dine spørgsmål om et produkt eller for at få hjælp til indretning.
Man-Fre 08:00 - 18:00
Lør-Søn Lukket
Vores butikker
Stockholm
Nybrogatan 11
114 39 Stockholm
Sådan finder du os

08- 442 83 60

Man-Fre 10:00 - 18:00
Lørdag 10:00 - 17:00
Søndag 11:00 - 16:00
Göteborg
Flöjelbergsgatan 20A
431 37 Mölndal
Sådan finder du os

031- 775 69 00

Log ind

Log ind på din konto for at se dine ordre og andet nyttigt.

eller
Ny kunde?Få 10% rabat på dit første køb.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev for at få inspiration og eksklusive tilbud. Indtast derefter koden ved kassen, når du er færdig med at handle.

Tak for din tilmelding
Din e-mail er allerede registreret
*Rabatten gælder for nye kunder, når du foretager dit første køb online på nordiskagalleriet.dk. Koden kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter eller udsalg. Koden er ikke gyldig i vores butikker i Stockholm og Göteborg og omfatter ikke produktgrupperne køkkener, garderobeskabe og Limited Editions.
Ønskeliste (0)