Spørgsmal og svar | Nordiska Galleriet

Spørgsmål og svarOFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

Her har vi samlet dine oftest stillede spørgsmål og svarene på dem. Hvis du ikke kan finde svaret på dit spørgsmål her, er du altid velkommen til at kontakte vores Service Team via telefon eller e-mail.

Betaling og faktura


Hvordan kan jeg betale?

Når du bestiller hos os, kan du vælge at betale med kort (VISA/Mastercard/American Express) samt faktura (30 dage), delbetaling eller direkte betaling via Klarna. Hvis du har spørgsmål om en Klarna faktura eller betalingsbetingelser, kan du henvende dig til https://www.klarna.com/dk/.

Hvordan får jeg min faktura?

Din faktura sendes til den e-mail-adresse, du opgav, da du afgav din ordre, når din ordre forlader vores lager. Bemærk venligst, at den kan ende i indbakken med spam eller uønsket post.

Du kan altid se, administrere og betale din faktura direkte på https://www.klarna.com/dk/ eller Klarna appen.

Forsendelse og levering


Hvor er min ordre?

På bestillingstidspunktet får du en vejledende leveringstid. Bemærk venligst, at mange af vores leverandører er lukket om sommeren, hvilket da kan medføre længere leveringstider for bestilte varer. For at få den seneste status på din ordre kan du logge ind på "Mine sider" eller kontakte vores Service Team på help@nordiskagalleriet.com

Hvornår bliver min ordre sendt?

For at du kan modtage din ordre så hurtigt som muligt, vil din ordre blive behandlet kort tid efter, at den er blevet afgivet af dig. Din ordrebekræftelse vil angive leveringstiden på bestillingstidspunktet.

Når din ordre forlader vores lager, modtager du en e-mail med en leveringsmeddelelse. Leveringen vil derefter blive håndteret af pågældende fragtfirma.

Hvad koster fragten?

Vi tilbyder gratis forsendelse for ordrer over 500 kr for mindre forsendelser, der kan sendes som et brev eller en pakke til en agent. For større forsendelser, som leveres af Postnord direkte til dit hjem, tilbyder vi gratis forsendelse for ordrer over 5000 kr.

Hvis din ordre indeholder flere varer, er det den vare, der har den længste leveringstid, der er afgørende for den samlede leveringstid for din ordre.

Hvilke forsendelsesmuligheder er tilgængelige?

De forsendelsesmuligheder, der i øjeblikket tilbydes, er PostNord. Pakken sendes som en postpakke eller et fragtbrev, afhængigt af pakkens vægt, størrelse og indhold.

Hvad er leveringstiden?

Lagervarer

Vi oplyser estimerede leveringstider, hvilket betyder, at leveringen kan være hurtigere eller tage længere tid end forventet. Lagervarer sendes direkte fra vores lager og normalt inden for et par dage. Hvis din ordre indeholder flere varer, er det den vare, der har den længste leveringstid, der bestemmer leveringstiden for din ordre.

Bestillingsvarer

Varer, der er defineret som "bestillingsvarer" i vores sortiment, betyder, at de er lavet specielt til dig ud fra dine ønsker og specifikationer. Leveringstiden for bestillingsvarer er foreløbig, og disse varer er undtaget fra returretten i henhold til loven om fjernsalgsaftaler. Leveringstiden kan variere mellem varemærker, sæsoner og leveringsmetoder. Især sommeren og julen kan påvirke produktionen, da nogle fabrikker er lukket i bestemte perioder. Vi forbeholder os retten til eventuelle forsinkelser i produktionen fra leverandører uden for vores kontrol, men vi vil altid gøre alt, hvad vi kan, for at sikre, at du som kunde modtager dine varer inden for den tidsperiode, som vi har angivet på købstidspunktet.

Vi oplyser estimerede leveringstider, hvilket betyder, at leveringen kan være hurtigere, men kan også tage længere tid end forventet. Når din ordre er blevet afgivet og bekræftet af leverandøren, vil du blive kontaktet af vores salgsafdeling med et mere specifikt estimat af leveringstiden for din ordre baseret på den aktuelle produktion.

Hvordan kan jeg tracke min ordre?

Når din ordre er afsendt fra vores lager, modtager du en leveringsmeddelelse via e-mail sammen med et trackingnummer. Du får derefter besked via sms, når din pakke kan afhentes, eller når du kan forvente levering til dit hjem.

Hvad sker der, hvis jeg ikke afhenter min pakke?

Din pakke vil normalt blive hos dit posthus eller Pakkeboks i 14 dage, før den returneres til vores lager. I tilfælde af uopkrævede pakker, der returneres til os, vil du blive opkrævet et gebyr på 135 kr for mindre pakker og 400 kr for store eller voluminøse pakker, som transportøren igen opkræver hos os som e-handelsvirksomhed. Gebyret vil automatisk blive fratrukket din tilbagebetaling. Hvis din vare ikke er omfattet af fortrydelsesretten og ikke er blevet accepteret til returnering af os, kontakter vi dig for at få et nyt leveringsforsøg af din vare.

Kan jeg opdele leveringsfasen?

Vi arbejder altid på grundlag af konsoliderede leverancer, men hvis du ønsker at få din levering opdelt på grundlag af, hvad der er på lager på bestillingstidspunktet, bedes du kontakte vores Service Team.

Returnering og reklamationer


Hvordan foretager jeg en returnering?

Udfyld vores returformular, som du finder her, og vi vender tilbage til dig med en returseddel. Varen skal returneres i uændret stand og i ubeskadiget originalemballage i helt ny stand. Vi opkræver et returgebyr på 135 kr for mindre pakker og 400 kr for store eller voluminøse pakker. Dette gebyr trækkes automatisk fra din tilbagebetaling.

Hvad gælder i tilfælde af en klage?

Hvis du har modtaget en vare, der viser sig at være defekt eller forkert, bedes du udfylde vores klageformular, som du finder her, og vores klageafdeling vil vende tilbage til dig. Bemærk venligst, at naturmaterialer (f.eks. sten, træ, læder, metal) har naturlige variationer i udseende. Dette er ikke en mangel og udgør ikke i sig selv en gyldig grund til at klage. Læs mere her.

Jeg har fortrudt mit køb. Kan jeg returnere produktet?

Ja, i henhold til loven om aftaler om fjernsalg og aftaler indgået uden for fast forretningssted har du som forbruger ret til at fortryde dit køb inden for 14 dage fra den dato, hvor du har modtaget dine varer. Vi har dog valgt at forlænge denne periode til 30 dage. Varerne skal derefter returneres i deres originale, ubeskadigede emballage i helt ny stand. Vi opkræver et returgebyr på 135 kr for mindre pakker og 400 kr for store eller voluminøse pakker. Dette gebyr trækkes automatisk fra din tilbagebetaling.

Undtagelser fra fortrydelsesretten er særligt bestilte produkter, som vi ikke har på lager, og som er fremstillet efter dine særlige ønsker. Læs mere om undtagelser fra fortrydelsesretten i vores vilkår og betingelser.

Hvor lang er garantien på mit produkt?

Alle produkter, vi sælger, er dækket af en garanti udstedt af producenten. Garantiperioden varierer fra produkt til produkt og mærke, men er altid mindst 3 år.

Kontakt venligst vores serviceteam, hvis du har spørgsmål vedrørende garantien for et specifikt produkt.

Hvor er min refundering?

Refunderingen foretages senest 14 dage efter, at vi har modtaget og accepteret returneringen. Når du modtager en bekræftelse på, at din returnering er blevet behandlet, får du pengene tilbage. Bemærk venligst, at omkostningerne ved returneringen vil blive fratrukket din tilbagebetaling. Det sker altid til den samme betalingsmetode, som blev anvendt på købstidspunktet.

Hvad sker der, hvis mit produkt går i stykker inden for garantiperioden?

Kontakt vores Service Team via e-mail eller telefon, og en kollega vil hjælpe dig.

Produkter & Priser


Er der mulighed for prismatch?

Vi prismatcher alle autoriserede forhandlere i Skandinavien. Approachen er enkel - 100% prismatch betyder, at hvis du finder et produkt til en lavere pris hos en anden forhandler, matcher vi den. Alt sammen for at du kan være sikker på, at du altid får en konkurrencedygtig pris, når du handler hos os.

Det er en forudsætning, at varen skal være ægte, ny, ikke en del af en midlertidig kampagne, og at der foreligger en gyldig kvittering. Vi skal kunne bekræfte, at varen har nøjagtig samme finish, materiale, størrelse osv. Bemærk, at prisen inkluderer den tilsvarende forsendelsesmulighed.

Hvis du ønsker at købe et produkt fra os, som du har fundet billigere andre steder, skal du blot udfylde vores formular, som du finder på produktsiden. Du vil derefter blive kontaktet af vores Service Team. Læs mere her.

Kan I hjælpe mig med reservedele og tilbehør?

Vi vil gøre vores bedste for at imødekomme dine anmodninger, men send venligst følgende oplysninger til help@nordiskagalleriet.com og mærk e-mailen med "Reservedele".

Kvittering Mærke Produktnavn Modelbetegnelse (helst et billede af produktet) Omtrentlig dato og sted for køb.

Sælger I ægte varer?

Ja, vi er autoriseret forhandler af alle de mærker, vi sælger. Du kan læse mere om, hvad det betyder her.

Findes produktet i flere varianter end vist på hjemmesiden?

Mange møbler fås ofte i flere udgaver end dem, der er vist på hjemmesiden. Men for at gøre dit valg nemmere har vi håndplukket et udvalg af vores designfavoritter. Hvis du mangler noget, sørger vi for at hjælpe dig med at finde det, du leder efter. Kontakt vores Service Team, så hjælper vi dig.

Hvad er en original?

Original betyder, at varen er fremstillet på mærkets licensfabrik på grundlag af designerens visioner og skitser. Hver eneste detalje er nøje overvejet og bidrager til helheden. De anvendte materialer er af højeste kvalitet og er udvalgt på grund af deres særlige egenskaber og udtryk. Det solide håndværk bag hvert enkelt produkt sikrer, at dine møbler vil holde i mange år.

Desværre er der mange mere eller mindre vellykkede kopier i omløb på markedet, og det kan være svært at skelne mellem ægte og uægte. Nogle kopier sælges endda til samme pris som originalerne og er meget dygtigt lavet, hvilket kan narre selv et trænet øje. Det kan være en skrue, der er anderledes, en ramme, der er bøjet lidt anderledes, eller et stempel, der mangler. En kopivare er som regel billigere og af dårligere kvalitet. En god rettesnor er, at hvis noget virker for godt til at være sandt, er det som regel også sandt!

Et designermøbel er ofte forsynet med et serienummer, som nogle gange er angivet i rammen sammen med mærkets logo og/eller designerens underskrift, andre gange i den medfølgende dokumentation. Det er forskelligt fra mærke til mærke, så vi anbefaler, at du som køber kontakter mærket direkte og sikrer dig, at en butik er en autoriseret forhandler, før du køber. Vi er autoriseret forhandler for alle vores mærker.

Hvis du har brug for hjælp til at afgøre, om et møbel er originalt, kan du kontakte os, og vi vil med glæde hjælpe dig.

Hvad betyder lagervare?

En lagervare er en vare, der opbevares på vores centrallager i Jordbro, Stockholm. En lagervare sendes så hurtigt som muligt.

Bestillinger


Hvordan ændrer eller annullerer jeg min ordre?

Hvis du ønsker at ændre eller annullere din ordre, bedes du kontakte os hurtigst muligt. Hvis lageret har haft tid til at behandle din ordre, er det desværre ikke muligt at annullere den. Du kan derimod foretage en returnering, når du har modtaget leveringen.

Vi behandler returvarer løbende, når de er ankommet til vores lager. Tilbagebetalinger foretages inden for 14 dage efter modtagelse og accept af returneringen. Når du modtager en bekræftelse på, at din returnering er blevet behandlet, vil du blive refunderet til den betalingsmetode, der blev anvendt på købstidspunktet.

Bemærk venligst, at varer, der er specialfremstillede, dvs. varer, der er bestilt specielt til dig, er udelukket fra fortrydelsesretten og kan ikke returneres. Læs mere om det i vores særlige vilkår og betingelser her.

Kontakt osFÅ SVAR PÅ DINE SPØRGSMÅL

Åbningstider for telefonsupport

Til kontaktformularen
Kontakt os
Du kan kontakte os via telefon, e-mail eller chat for at få svar på dine spørgsmål om et produkt eller for at få hjælp til indretning.
Man-Fre 08:00 - 18:00
Lør-Søn Lukket
Vores butikker
Stockholm
Nybrogatan 11
114 39 Stockholm
Sådan finder du os

08- 442 83 60

Man-Fre 10:00 - 18:00
Lørdag 10:00 - 17:00
Søndag 11:00 - 16:00
Göteborg
Flöjelbergsgatan 20A
431 37 Mölndal
Sådan finder du os

031- 775 69 00

Log ind

Log ind på din konto for at se dine ordre og andet nyttigt.

eller
Ny kunde?Få 10% rabat på dit første køb.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev for at få inspiration og eksklusive tilbud. Indtast derefter koden ved kassen, når du er færdig med at handle.

Tak for din tilmelding
Din e-mail er allerede registreret
*Rabatten gælder for nye kunder, når du foretager dit første køb online på nordiskagalleriet.dk. Koden kan ikke kombineres med andre tilbud, rabatter eller udsalg. Koden er ikke gyldig i vores butikker i Stockholm og Göteborg og omfatter ikke produktgrupperne køkkener, garderobeskabe og Limited Editions.
Ønskeliste (0)